Este un joc video third person genul shooter,
dezvoltat de Yager Development si publicat de 2K Games.
„Spec Ops: The Line” s-a facut rapid remarcat in lumea
gamerilor prin elementul de „story” – adica partea de poveste a jocului.
Creatorul scenariului acestui joc pare sa se fi
inspirat din greu din celebra nuvela Heart of Darkness (scrisa de Joseph
Conrad), precum si din filmul Apocalypse Now.
Bineinteles ca si eu ma pot da pe spate aici laudand
originalitatea povestii acetui joc in comparatie cu multe alte shootere, dar nu
am sa fac acest lucru pentru ca in definitiv este vorba de un joc video menit
sa-ti ofere acel „altceva”, atunci cand te-ai hotarat sa faci o pauza de la
cititul cartilor sau de la vizionatul filmelor.
Mi se pare foarte caraghios sa aud pe cineva spunand
ca a devenit mai cult dupa ce a terminat de jucat un shooter bun.
Cartile sunt cele care dezvolta spiritul si nu
jocurile video - in care nu faci altceva decat sa fixezi catarea pe inamic, sa
apesi tragaciul si sa te bucuri ca un sadic dement de simularile realiste prin
care este redata moartea unui om prin impuscare. Dar exista o multime de impatimiti de pe diverse alte site-uri care se dau in stamba cu nerusinare, afirmand contrariul a ceea ce am scris eu mai sus.
Spre deosebire de alte jocuri de gen, in „Spec Ops:
The Line” jucatorul este pus in mai multe randuri in situatia de a face unele alegeri
lipsite de moralitate. Astfel, acesta va lupta impotriva propriei armate, va fi
nevoit sa ajute pe unul din camarazi sa moara pentru a-l scuti de suferinta, va
deschide foc asupra unui pluton de executie pentru a salva cativa civili si un
agent CIA si as mai putea continua sa enumar.
Imaginile apocaliptice sunt menite sa-ti dea fiori,
respectiv privelistea Dubaiului unde cladirile inalte si fastuoase sunt
acoperite de nisip, ca urmare a unor furtuni extrem de puternice.
Personajul controlat de jucator este Capitanul Walker
ce conduce o echipa Delta Force intr-o misiune de recunoastere in Dubai, pentru
a afla ce anume s-a intamplat cu Batalionul 33 al armatei SUA, care nu a dat
curs ordinelor de intoarcere acasa.
Capitanul Walker patrunde astfel in Dubai - tara ce a
fost complet izolata de devastarile provocate de furtunile de nisip.
Pretutindeni exista refugiati ce cauta in disperare ajutor, iar fortele
combatante misuna la tot pasul.
Se pare ca Batalionul 33 s-a transformat intr-o forta
de ocupatie foarte agresiva, prin scopul pe care si l-a propus, respectiv acela
de a ramane in Dubai pentru a instaura ordinea si disciplina in randul
populatiei civile.
Capitanul Walker intra in conflict cu sodatii
Batalionul 33, care pareau decisi sa faca totul pentru a stapani Dubaiul.
Asa ca Walker va fi nevoit sa lichideze foarte
multi soldati din randurile propriei armate, iar in cursul acestor actiuni vor
aparea foarte multe probleme de moralitate.
Aceasta moralitate este pusa adeseori in evidenta prin
discutiile in contradictoriu cu ceilalti doi tovarasi de lupta, prin expresii
de genul „what the fuck, Walker” ce sunt aruncate in diverse actiuni in care
alegerea a ceea ce este bine sa fie facut are un caracter intotdeauna
indoielnic.
Vor fi momente cand vei risca sa fi afectat de
distrugerile si uciderile pe care le vei face in acest joc.
Walker va avea constinta si luciditatea profund
tulburate, mai ales dupa ce foloseste asupra Batalionului 33 un soi de mortier
ce lanseaza obuze incarcate cu fosfor alb – substanta care se imprastie rapid,
arde, desfigureaza si ucide combatantii dar si un grup de civili ce parea ca sunt
protejati de soldatii americani (sau folositi drept scut?).
In ce priveste partea de gameplay trebuie precizat din
start ca aceasta nu aduce nimic nou si nu se remarca prin cine stie ce elemente
deosebite. Ba chiar as putea sa adaug anumite neajunsuri legate de partea de
„cover” – acoperire si de slaba inteligenta artificiala de care dau dovada
inamicii si chiar tovarasii de lupta ce sunt complet impasibili atunci cand ar
trebui sa-ti protejeze spatele.
Spun „cover” pentru ca aproape niciodata nu am reusit
sa ma protejez si sa ma apar asa cum ar trebui in fata focului intens al inamicului,
optiunile oferite de joc fiind nesatisfacatoare. De multe ori am fost nevoit sa
o iau la fuga cu inamicii dupa mine, in timp ce cei doi tovarasi de lupta doar
ma sfatuiau sa am grija, in loc sa deschida foc si sa ma apere.
Armele folosite nu sunt foarte diversificate si nici
sofisticate dar isi fac treaba. La fel si cu munitia pe care o poti gasi destul
de des, pe parcusrsul jocului, sub forma unor cutii metalice verzi.
Arsenalul include diverse pistoale, pusti si
mitraliere cu puteri diferite de foc, precum si posibilitatea de a folosi in
joc felurite lansatoare de grenade.
Grafica este destul de bunicica.
Pentru control acord o nota de 6.00 intrucat nu
intotdeauna poti raspunde asa cum ti-ai dori in fata diverselor situatii.In ce priveste finalul trebuie precizat faptul ca „Spec Ops: The Line” ofera posibilitatea de a opta pentru patru modalitati de a termina jocul.
Partea de multiplayer a primit atat laude cat si critici negative legate in principal de faptul ca nu a fost indeajuns de bine dezvoltat.
Cerinte minime de sistem (Minimum System Requirements)
a PC-ului pentru a putea juca game-ul „Spec Ops: The Line”
1.CPU:
a) Intel Core 2 Duo E4400 la 2,0 GHz
b) AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+
b) AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+
2.GPU:
a)ATI Radeon HD 2600 XT
b) NVIDIA GeForce 8600 GS
3. Ram: 2 GB
4. Sistem de operare: Windows XP sau mai bine
5. Spatiu de stocare pe hard disk: 6 GB de spatiu liber
6.Directx: DX 9
a)ATI Radeon HD 2600 XT
b) NVIDIA GeForce 8600 GS
3. Ram: 2 GB
4. Sistem de operare: Windows XP sau mai bine
5. Spatiu de stocare pe hard disk: 6 GB de spatiu liber
6.Directx: DX 9
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariul dumneavoastra va fi postat imediat ce va fi validat de un moderator