marți, 11 decembrie 2012

Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier


Nota acordata: 7.00
Este un joc video third person, publicat de catre Ubisoft. Versiunea pentru PC a fost lansata in data de 27 iunie 2012.
Campania de single-player dureaza destul de mult si se desfasoara in tari ca Nigeria, Pakistan, Rusia si Norvegia, fiind axata in special pe misiuni de eliminare sau capturare a inamicului.
Jucatorul va comanda personajul Joe Ramirez care va fi insotit in toate misiunile de alti trei luptatori.
Spre deosebire de celelalte jocuri video, din seria Ghost Recon, acesta realizare prezinta elemente de gameplay foarte futuriste.
Unul din aceste elemente, ce apartine tehnologiei high-tech si care exista deocamdata doar in vise, este posibilitatea jucatorului de a se folosi de un camuflaj ce-l poate face partial invizibil, similar cu ce am vazut prin filmele cu „Predator”.
Camuflajul invizibil se mentine doar atunci cand jucatorul merge in pozitia ghemuit, altfel acest sistem se dezactiveaza. Acelasi lucru se intampla si atunci cand jucatorul incepe sa traga asupra inamicului.
Un alt element este posibilitatea jucatorului de a se folosi de o drona „UAV” de buzunar capabila sa zboare dar si sa se deplaseze la nivelul solului. Aceasta drona are propriul sistem de camuflaj, rostul ei fiind acela de a identifica dusmanii aflati pe o arie extinsa, precum si de a-i marca pentru ca echipa Ghost sa-i poata elimina intr-o anumita ordine, ce poate fi aleasa de catre jucator.
Pe langa camera de filmare ce capteaza imagini in infrarosu, drona mai dispune si de o arma sonica ce poate fi declansata atunci cand se afla langa un grup de inamici, cu rolul de a le introduce o stare de dezorientare temporara, precum si un dispozitiv prin care realizeaza scurtcircuitarea panourilor de siguranta electrica, provocand asa numitele pene de curent si lasand dusmanul in bezna.
 
 
In acest joc mai poate fi folosit un instrument special, denumit „sensor”,  asemanator unei grenade, putand fi aruncat la distanta si care emite un soi de unda magnetica ce demasca prezenta soldatilor inamici din zona.
Gameplayul mai implica si utilizarea unor „Warhound” sau „Bigdog” - ground combat drone, respectiv niste roboti militari, blindati si puternic inarmati, ce se pot deplasa in teritoriul inamic pentru a provoca distrugeri insemnate, acestia dispunand de un arsenal in care intra si   rachete ghidate prin camere video.
In ce priveste marcarea inamicului de catre jucator, acest lucru se poate face pentru patru tinte.
Daca se opteaza doar pentru trei tinte, jucatorul poate ordona colegilor lui de echipa din joc sa traga, insa daca se selecteaza si a patra tinta atunci si acesta va trebui sa  doboare una din ele - eliminarea adversarilor se realizeaza in acest caz in mod sincronizat. Acest procedeu a fost numit „Sync Shot”.
In ce priveste armamentul trebuie precizat faptul ca, inainte de a intra intr-un nou nivel, jucatorul poate opta pentru diverse tipuri de arme si explozibili, in dreptul lor existand si o descriere a capacitatilor acestora.
Tot aici, exista si un buton prin care se poate opta pentru testarea armelor respective intr-un poligon de tragere, inainte de a selectiona arma dorita.
Personal nu mi s-a parut un armament nemaipomenit de diversificat si avansat tehnologic, dar raspunde pe deplin nevoilor de „combat” din joc.
In multiplayer jucatorii pot opta pentru modul de joc competitiv sau cel cooperativ.
In acest sens exista si un modul denumit Guerilla ce poate fi redat in modul single player sau multiplayer.
Tipuri de joc competitive sunt cele denumite The Saboteur, Siege si Decoy.
In ce priveste bugurile imi amintesc doar ca m-am impiedicat de cateva, insa nu intr-atat de mult incat sa ma exaspereze, dar exista destui care au avut de reclamat astfel de erori.
„Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier” a primit numeroase recenzii pozitive insa si critici negative legate in principal de AI-ul (Artificial Intelligence) slab si de faptul ca acest joc este mai putin spectaculos in ce priveste secventele de lupta, comparativ cu alte jocuri de gen ce au aparut in prezent pe piata. 

Cerinte minime de sistem (Minimum System Requirements) a PC-ului pentru a putea juca game-ul „Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier”

1.CPU:
a) Intel Pentium D la 3,0 GHz sau mai bine
b) AMD Athlon X2 4400+  la 2.2 GHz sau mai bine
2.GPU:
a)ATI Radeon HD 2600 XT sau mai mult
b) NVIDIA GeForce 8600 GTS sau mai mult
3. Ram: 2 GB
4. Sistem de operare: Windows XP, Windows 7 ori Vista
5. Spatiu de stocare pe hard disk: 25 GB de spatiu liber
6. Placa de sunet: Directx 9.0c



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dumneavoastra va fi postat imediat ce va fi validat de un moderator